21 Nisan 2010 Çarşamba

soyuttan somuta 2

Çok fazla TV seyreden birisi değilim..Zaten izlenebilecek kaliteli programlar da yok denecek kadar az malesef.
/bu konuya daha sonra detaylı değinebilirim /

Kanalları dolaşırken ‘İnce İnce Yasemince’ adlı komedi programındaki karekterlerden olan Sürahi hanım tiplemesi oynuyor..Birkaç dakikalığına seyrediyorum;
Evde huzur vermeyen Sürahi hanıma evdekiler oyun oynar..Bir arkadaşlarını çağırarak kahve falına bakmasını ve falda söyleyeceği sözleri anlatırlar..Fala bakan kadın istenilenleri söylerken Sürahi hanım hemen lafı kondurur..Asıl gelmek istediğim nokta ise,sansüre farklı boyut getiren Sürahi hanımın sözüdür;
”Oturma organından uyduruyor o kadın…”
Basıyorum kahkahayı..

Halk arasında argolaşmış bir cümlenin mizah,kalite,anlam ve kahkaha etkisini bozmadan TV’de nasıl sansürleyebilirsiniz? Açık olayım, ‘ götünden uyduruyor.. ‘ cümlesi RTÜK dolayısıyla açık şekilde yayınlanamasa bile,en azından o esnada ‘ BİİPP!..’ sinyalini duymaktan daha iyi değil midir ” ..oturma organından sallıyor ‘ demek? ….?

* * *

Falcılar..medyumcular..üfürükcüler ve dahaları..
Zaman zaman TV’lerde de gördüğümüz bu sahteliklerden,oyunlardan ne yazık ki bizim halkımız uslanmıyor / uslanmazda!Suç bunlarda değil aslında,bunlara meydan veren,inanan ve hala da ayaklarına giden,medet uman bizim halkın suçu! Bu noktada bir nebze dahi acımak gelmiyor insanımıza.. acımıyorum da!
Sanki az uyarmadılar/uyarmıyorlar…

* * *

Türbelerde de durum çok farklı değil..
Ama bu defa kandırmaca,oyun falan yok işin içinde..Bu defa yanlış yere ve yanlış kişiden medet umma ve dua etmek var…Türbeyi ziyaret edebilirsin ona birşey dediğimiz yok fakat türbeye dua mı edilir?Türbeden mi medet umulur? Allah’a dua etmek varken ve bu dua etmenin yeri,zamanı bile yokken,gidip türbeden medet ummak da neyin nesidir? Hazır daha da günaha girdiğinin farkında değil..Başrolde ise,yine bizim insanımız ne yazık ki!

Peki dilek ağaçlarına ya da dilek bilmem nelerine ne demeli?
Akılsızın birisi gidip bir ağaca bez parçası bağlar..Bunu gören bir diğeri;
‘ Vayy..dilek ağacı..hemen ben de bağlayayım!’
Bundan sonra gerisi geliyor zaten..Gören dilek ağacı zannedip aslında günahlar zinciri kuruyorlar!
Allah akıl fikir versin dileklerinde bulunmak istiyorum!


Çağrisma / ç5 k7   | http://www.cagrikonyali.com/

2 yorum:

Esra dedi ki...

Çok beğendim Çağrıcım.Sürahi hanım tiplemesinde bir kahkaha da ben patlattım:)

Esra dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.