1 Mayıs 2010 Cumartesi

mesajınız var!

Hayattan doğru mesajları çıkarmalı.Neden bu benim başıma geldi, deyip sızlanmak değil yapılması gereken.Başıma gelen bu şey herneyse bana ne anlatmak istiyor,almam gereken mesaj ne? Hayatımın neresinde hata yapıyorum?Nerde takılıp kaldım? Kendimize sormamız gereken doğru sorular bunlar olmalı.Başımıza gelen,ilk etapta kötü ya da felaket olarak adlandırdığımız olaylardan gerekli mesajı alıp, hayatımıza geçirmek bence önemli olan. Ancak o zaman farkında bir hayat yaşarız.Geleceğe korkularla değil kendi seçimlerimizle,üstesinden geldiğimiz zorluklar ve deneyimlerle ilerleriz.

İzlediğim bir filmde Küçük bir kız çocuğu kaçırılır.Çocuğun annesi polise durumu haber verir fakat polis bunun ciddi bir vaka olup olmadığı kanısına varmadan ,üzerinden 24 saat geçmeden birşey yapamayız der.Kısacası küçük kız vaktinde harekete geçilmediği için ölü olarak bulunur. Küçük kızın annesi olaydan bir süre sonra kendini toplayıp bir dernek kurar.Kçırılan çocukların hemen bulunabilmesi için,siyasetçilerden de yardım alarak polis teşkilatı ile öyle bir sistem kurarlar ki bu sayede bir sürü çocuğun hayatı kurtarılır.İşte anlatmak istediğim şeye tercüman olan gerçekten alıntı bir film öyküsüdür bu.

Mevlana ne güzel söylemişitr; Hakk'ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine ,teslim ol.Bırak hayat sana rağmen değil seninle beraber aksın.Düzenim bozulur,hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etme.Nereden biliyorsun hayatının altının üstünden daha iyi olmayacağını???


- Rabiş -

9 yorum:

Obsesif Kompulsif dedi ki...

Çok doğru ne denelebilir ki! Hayatın nedense hep olumsuz tarafını görmeyi deneriz,halbuki görülecek o kadar çok renk var ki !Ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş..

Rabiş dedi ki...

teşekkür ederim...

MasqoT dedi ki...

> Biz Türklerin bariz özelliklerinden birisidir; bardağın yarıdan fazlası dolu olduğu halde,boş tarafını görüp hatta bomboş gibi de abartırız..Aslında çirkin,kötü,olumsuz hiçbirşey yoktur,biz bakmasını ve görmesini bilirsek!Güzel olmuş Rabiş / Yaşam Koçu :)

Rabiş dedi ki...

heheh sağol çağrı:)

Aslısın dedi ki...

İşte bu. Hayat, sana rağmen değil seninle beraber aksın. Söyleyecek söz var mı üstüne?

Aslı ks dedi ki...

Gayet gerçekçi yazı olmus hakkaten şu polis olayını anlamm veremıyorum 24 saat gecerlılıgı bıldıgım kadarı ıle bızdede mevcut o surecte olacaklardan kım sorumlu olacak anlayamıyorum :( yazı için teşekkur ederim .

Esra dedi ki...

Oturup tekrar düşünmek ne iyi olur bu güzel yazı üzerine.Aslında üzüldüğümüz şey yapamadıklarmızın ya da yaşadğımız olumsuzlukların mahkemesini yapmak ama çoğu kez ders çıkarmadan ve hatta bazen bunu isyan noktasına taşıyarak...Çok beğendim ellerinize sağlık.

Rabiş dedi ki...

arkadaşlar güzel yorumlarınız içim teşekkür ederim...

cimcimecce dedi ki...

bazı mesajlar vardır okumadan silinen işte ben bilmeden hep okumadan siliyorum ama artık okumayı öğrendim sanırsam:) ama ben altına da üstüne de baktım aynı =) belki de aynı yerden bakmışımdır ama bakış açımı değiştirmem lazım sanırsam!! güzel ve gerçekçi